Házhozszállítás

Házhozszállítás

TOP termékek

Tanúsítvány

SSL Certificate

Visszér ellen

Az alsó végtagi keringés elégtelenségeiből adódó vénatágulat, majd a mikrocirkulációs pangás miatt egyre súlyosbodó, a bőrön is jól látható elváltozásokkal kísért visszeresség esztétikailag is nagyon zavaró lehet. De ennél is nagyobb probléma az, hogy a visszérbetegségeknek további egészségügyi kockázatai is vannak.

Napjainkban igen gyakran előfordul, hogy emberek túlsúllyal élnek, gyakran ülő életmódot folytatnak, ami hosszabb távon számos egészségügyi panaszhoz vezethet. Ezek közé tartozhatnak az anyagcsere zavarai ( 2-es típusú cukorbetegség, zsíranyagcsere-eltérések), a szív- és érrendszeri betegségek, valamint az alsó végtagi keringési zavarok is. A z egészségtelen életmód, mint  a dohányzás, alkohol fogyasztása, mozgáshiány, helytelen táplálkozás, mind szerepet játszhat abban, hogy vénák betegségei kialakulhassanak. Mivel ezek (különösen a táplálkozási hibák, melyek a túlsúlyhoz vezethetnek), nagyon sok embert érintenek, nem csoda az, hogy az alsó keringési zavarok gyakori előfordulása mind hazai, mind nemzetközi tekintetben kiemelkedően magas. Átlagosan ez a szám 40-75% közé tehető sajnos.

A vénás betegségek alapja a romló perifériás keringés. Ez a vénás pangás, az alsó végtagi vénás nyomás megemelkedéséhez vezethet, ami eleinte csak terhelésre jelentkező tünetekben mutatkozik meg. Ilyen lehet például a lábszárizmok fáradékonysága, vagy hogy nehéznek érezzük a lábunkat. De ha ez az állspot tartósan fennáll, úgy a beszűkült alsó végtagi vénás keringés egyre gyakrabban okozhat panaszokat. Ezek lehetnek a lábszár zsibbadása, fájdalma, éjszakai lábikragörcs, vagy a lábszárakon érzett  ’’hangyamászás’’ szerű érzet, tűszúráshoz hasonlító érzet, vagy égő érzés is.

A nyári melegben az erek könnyebben kitágulhatnak, lelassulhat a vérkeringés, emiatt pedig fokozódhat a pangás a vénákban, így a panaszok is erősödhetnek. Ezért nyáron szokták javasolni a kompressziós zokni, vagy harisnya viselését, akár már a kezdeti stádiumban is. Sokat segíthet még a napi többszöri váltott zuhanyozás is. Ez azt jelenti, hogy meleg, majd hideg vizet folyatunk a lábra, főként a vádlira. Fontos, hogy ezt mindig úgy fejezzük be, hogy utoljára hideg vízzel zuhanyozzuk a lábat. Ez nagyon jól elősegítheti a vér jobb keringését, remek értorna lehet bárki számára. Ellenben mindenképp kerülendő a meleg vízben való hosszú ücsörgés, mert ez nagyon ki tudja tágítani az ereket. Nők esetében, ajánlott kerülni a magas sarkú cipők viselését, mert ezekben másként feszülhet a lábszár, és nem működik az izompumpa, ami a vér visszaáramoltatását segíthetné.

Időnként érdemes felpolcolni a lábat, így csökkenhet a visszerekben lévő nyomás, az estleges pangás. Az ülő, illetve az álló munkát is érdemes időnként egy kis sétával megszakítani, átmozgatni kicsit a lábakat. A vénák egészségének védelmében sokat segíthet a C-vitamin fogyasztása, ez hosszú távon is elősegítheti, hogy az érfalak rugalmasak maradhassanak.

Lábunk egészségéért mi tehetjük a legtöbbet, és hosszú távon nagyon fontos ezt szem előtt tartani amiatt, hogy az idő múlásával életminőségünk ne romolhasson jelentős mértékben.

Miket ajánlunk megelőzéshez?

C-vitamin

Vein Protex tabletta

Vein Care krém

 

A fent leírtak nem mindenki véleményét tükrözik. Te ezektől eltérő tapasztalatokat is szerezhetsz.