Vitalitásom.hu

Sportolóknak

2018.08.29.

Sportolóknak

A hivatásos vagy rendszeresen sportolók, a rendszeresen nehéz fizikai igénybevételnek kitett emberek élete nagyban különbözhet az átlagtól. Számukra fokozottabb jelentőséggel bírhat az, hogy a megfelelő vitaminokat és ásványi-anyagokat megfelelően pótolhassák. Strong Bones a csontokért, Arginine Plus az izmokért és a nagyobb teljesítményért, Calcium Magnesium Plus, Slim Formula testsúlycsökkentő, Shake-ek minden mennyiségben és sok minden más...


A VITAMINOK ÉS ÁSVÁNYI ANYAGOK JELENTŐSÉGE AZ IMMUNRENDSZER, ÉS AZ IDEGRENDSZER SZÁMÁRA

A rendszeresen, vagy főleg a versenyszerűen űzött sportok, a nagy fizikai igénybevételt követelő munkák, alaposan meg tudják terhelni és viselni a testet és a szervezetet. Ilyen esetekben jóval többet használhat fel a tartalékaiból mint más, könnyebb és egyszerűbb körülmények között. Ilyenkor fokozottabb védelmet igényelhetnek például ízületeink, keringésünk is, és ajánlatos lehet sokkal nagyobb figyelmet fordítani a különböző vitaminok, és ásványi anyagok rendszeres pótlására, vagy éppen csontjaink megfelelő karbantartására.

Az izmok is sokszor túl lehetnek terhelve a sport, és a nagy fizikai igénybevétel miatt, így esetleg hajlamosabbá válhatunk a savasodásra, és többször tapasztalhatjuk a fellépő görcsök igen kellemetlen következményeit, amik utalhatnak akár a magnézium hiányára is. Ha szervezetünk túl sok vitamint, ásványi anyagot használ fel tartalékaiból, és azok nincsenek megfelelően pótolva, akkor az vezethet krónikus fáradtsághoz, kimerültséghez, és okozhat problémákat immunrendszerünk, és idegrendszerünk megfelelő működésében is.


Itt megnézheted a sportolóknak ajánlott készítményeket, és még többet megtudhatsz róluk



MIT JELENTHET A NAGY FIZIKAI IGÉNYBEVÉTEL A SZERVEZETNEK, ÉS AZ IMMUNRENDSZERNEK?

Sportolóknak, és azoknak akik nagy fizikai igénybevételnek vannak kitéveA túlzott fizikai igénybevétel, főleg ha nem párosul a megfelelő mennyiségű és minőségű pihenéssel, és regenerálódási idővel, - ( ami sportolóknál is, és nehéz fizikai munkát végzőknél is gyakran előfordulhat)-, súlyos következményekhez is vezethet. Ha keveset pihenünk, alszunk, rendszeresen kialvatlanok és fáradtak vagyunk az vezethet az immunrendszer meggyengüléséhez, vitamin és ásványi anyag hiányhoz, ami jelentheti azt is, hogy sokkal fogékonyabbak lehetünk a különböző betegségekre, fertőzésekre, legyen az akár ,,csak" egy jófajta megfázás, influenza vagy akár valami sokkal súlyosabb is. A kialvatlanság, a fáradtság, a pihentető alvás esetleges hiánya okozhatja az idegrendszer problémáit is, amiktől stresszesnek és feszültnek érezhetjük magunkat. Esetleg előfordulhatnak ilyenkor hangulatzavarok, és szorongásos tünetek is, amik vezethetnek a szervezet kiégéséhez is.



NAGY FIZIKAI IGÉNYBEVÉTEL, SPORT ESETÉN A FOLYADÉK, A VITAMIN ÉS AZ ÁSVÁNYI ANYAGOK PÓTLÁSA

Ha bármit is sportolunk, vagy rendszeresen nagy fizikai igénybevételnek vagyunk kitéve, különösen fontos feladatunk lehet mindennaposan, hogy megadjuk a szervezetünknek azokat a plusz tölteteket amikre szükség lehet ahhoz, hogy a napi feladatokat is el tudjuk látni az extra megterhelés mellett. Ebben segítségünkre lehet a kielégítő táplálkozás, a megfelelő mennyiségű, és minőségű  tiszta víz fogyasztása, a vitaminok és ásványi anyagok pótlása, az alvás, a pihenés. Még bizonyára lehetne a felsorolást folytatni a végtelenségig, de ezt valószínűleg mindannyiunknak saját magunknak kell megtapasztalnunk hogy hogy, és milyen segítséggel tudunk megfelelően feltöltődni, és hogyan pótolhatjuk elhasznált vitamin, és ásványi anyag készletünket a leghatékonyabban.



MILYEN HATÁSSAL LEHET A TESTRE, A SZERVEZETRE A TÚLZOTT FIZIKAI IGÉNYBEVÉTEL?

Sportolóknak, és azoknak akik nagy fizikai igénybevételnek vannak kitéveA rendszeres mozgás, vagy az aktív sport mindannyiunknak nagyon hasznos lehet, amit valószínűleg mindenki a saját határain belül, vagy éppen azokat feszegetve fog végezni, amennyiben akarja. Az azonban valószínűleg nem vitatható, hogy az aktív élet jóval nagyobb energiát is fog felemészteni. Érdemes lehet odafigyelni arra, hogy ne ,,égessük ki" szervezetünket, hiszen azzal hogy ,,kizsákmányoljuk" magunkat, nagyon könnyen áteshetünk a ló túloldalára. Hiszen gondoljunk bele abba, hogy például ha nagy igénybevételnek vagyunk kitéve, jó eséllyel fokozódhat az izzadásunk, ami könnyen lehet hogy meg fog látszódni a bőrünk állapotán is, amit utána mindannyian szeretnék helyrehozni. Ezen sokat segíthetnek a cinket tartalmazó készítmények, és a jó minőségű  kozmetikumok is. Ha nem csak a külsőségekre gondolunk, szervezetünk is valószínűleg nagy odafigyelést fog igényelni a sportok és a fizikai igénybevétel miatt, hiszen sokkal több  folyadékot veszíthetünk ilyenkor, mint ezeknek hiányában.



MEGTALÁLHATÓ AZ EGYENSÚLY NAGY FIZIKAI IGÉNYBEVÉTEL IDEJÉN, AMI MEGKÍMÉLI AZ IMMUNRENDSZERT ÉS AZ IDEGRENDSZERT?

A folyadék pótlása minden esetben fontos lehet, ezért ajánlott sok tiszta vizet, vagy gyógynövényekből, gyümölcsökből készült teákat fogyasztani. Amennyiben aktív életet élünk, általában nagyon fontos szokott lenni az ízületeink, izmaink, csontjaink, idegrendszerünk, immunrendszerünk állapota. A mozgás segíthet ezeket karban tartani, így sokkal jobban érezhetjük magunkat a bőrünkben.  Aktív sportolók, és azok esetében akik minden egyes nap terhelik magukat, és azervezetüket, azonban ez könnyen átfordulhat a másik irányba is. Hiszen ha nincs meg a szervezet számára a kellő ásványi anyag mennyiség, és vitaminok pótlása, könnyebben alakulhatnak ki megbetegedések, és jelentősen megnőhet a különböző sérülésekre való hajlam. Ha ezek bekövetkeznek, sok esetben hosszú és akár fájdalmas felépülési, gyógyulási folyamat elé nézhetünk, ami valószínűleg egyikünket sem fog boldoggá tenni. Tehát ami elmegy a réven, azt érdemes lehet visszahozni a vámon, vagyis amit elhasználunk, azt lehetőség szerint pótoljuk testünk, szervezetünk számára.


Itt megnézheted a sportolóknak ajánlott készítményeket, és még többet megtudhatsz róluk



A fent leírtak nem mindenki tapasztalatát tükrözik. Te ezektől eltérő tapasztalatokat is szerezhetsz.

 

vissza