Vitalitásom.hu

Mi befolyásolhatja kedvezőtlenül a vércukor szintjét?

2019.10.28.

Mi befolyásolhatja kedvezőtlenül a vércukor szintjét?

Mik azok a dolgok amik a vércukor szintjére rossz hatást gyakorolnak? Hogyan lehet elkerülni azt, hogy a különböző ételek, italok, a stressz és feszültség miatt kialakuljon a diabétesz? Számtalan kedvezőtlen hatás érhet valamennyiünket nap mint nap, ezért érdemes lehet arra nagyobb figyelmet fordítani, hogy ezek a hatások ne legyenek ránk nézve hosszú távon károsak, visszafordíthatatlanok. Kis odafigyeléssel sokat tehetünk magunkért emiatt.


Ahhoz hogy a kettes típusú cukorbetegség kialakuljon, nagy szerepe van annak hogy kinek milyen az életmódja. Hogy melyek azok az élelmiszerek, vagy azok a környezeti tényezők, melyek komoly veszélyt hordozhatnak magukban. Ezeknek ismeretében már könnyebben megelőzhetővé válhat a diabéteszes betegség kialakulása. 


Ilyen tényezők lehetnek:

Az aszalt gyümölcsök fogyasztása

Többször mondjuk azt, ez csak egy gyümölcs ami tele van vitaminokkal, melyekre mindig szükségünk van, de ezek mindegyike nagy mennyiségben tartalmaz cukrot is. Az aszalt gyümölcsök többnyire rendkívül ízletesek is, etetik magukat. De jobban jár mindenki ha inkább minden esetben a friss gyümölcsök fogyasztására szavaz inkább. Ha azonban mégis aszalt gyümölcsöt eszünk, azt inkább csak módjával tegyük.

A cukortól mentes ételek

Meglepő lehet, de a cukormentes ennivalók nem igazán használnak a vércukor szintednek. Ez azért van, mert nagy mennyiségben tartalmaznak keményítőt, szénhidrátot és zsírokat. Érdemes lehet mindig megnézni a szénhidrát-tartalmukat a csomagolásukon. Ha tartalmaznak szorbitolt, xylitolt, akkor jobb elkerülni azokat. Ezeket az összetevőket cukoralkoholnak nevezik, vagyis a lebomlásukat követően ugyanúgy jelentkeznek mint a cukor.

Hétköznapi stressz

A stressz és feszültség olyan jellegű hormonok termelődését segítheti elő, amiknek ,,köszönhetően" magasabbá válhat a vércukor szintje.  A kettes típusú diabétesz egyik legnagyobb rizikófaktora az állandó stressznek kitett szervezet. Ezen lehet javítani a megfelelő légzés technikájával, edzéssel, jógával, relaxációval is.

Pékáruk

Fehér lisztből előállított élelmiszerek, mint a kifli, zsemle, fánkok és még sorolhatnánk, gyorsan megemelik a vércukrunk szintjét, ami az evés után hamar le is esik. Ez a hirtelen változás nagyon megterhelő lehet a szervezet számára. Sokkal jobb megoldás lehet, ha inkább teljes kiőrlésű élelmiszereket részesítünk előnyben.

Keleti ételek

Az egyszerre édes és savanyú ennivalók nagy népszerűségnek örvendenek nálunk is. A távol-keleti ételek mártásai viszont nagy mennyiségű cukrot, szénhidrátokat, zsírokat tartalmaznak többnyire. Tehát nem jobb ez sem mintha pizzát, hamburgereket fogyasztanánk.

Koffein

A leggyengébb kávé is sokat emelhet a vércukor szintjén, hiszen található benne koffein. Emiatt akár a fekete teák, zöld teák, energiaitalok is kerülendőek a diabéteszes betegeknél. A szervezet mindenkinél máshogy fog reagálni a sportra vagy az ételekre. Azt azonban el lehet mondani, hogy naponta négy-öt kávét elfogyasztók esetében, már nagy lehet a kockázata a kettes típusú diabétesz kialakulásának.

Sport- és energiaitalok

Ezek azért készülnek, hogy a nagy fizikai igénybevétel miatt gyorsan helyre tudják állítani a folyadékháztartást. Azonban edzést követően jobb választás lehet a víz. Használatukat illetően érdemes lehet szakember véleményét kikérni a kérdésben.

Meghűléses és megfázásos megbetegedések

Amikor a szervezetünk betegségekkel harcol, nagyon gyorsan megemelkedhet a vércukor szintje. A helyzetet ronthatja a kiszáradás is. Emiatt ilyenkor ha lehet még sokkal fontosabb odafigyelni a megfelelő mennyiségű folyadékpótlásra. Antibiotikumos kúrák szintén kedvezőtlen hatással lehetnek a vérképre. Ilyenkor érdemes lehet a megfázások ellen a meleg teákat választani. A boltokban kapható italok, porok csomagolásán érdemes megnézni miket tartalmaznak, mivel többnyire azokban is jelentős mennyiségben találhatóak a vércukor szintjét kedvezőtlenül befolyásoló anyagok. 

 


Vércukor készítmények


A fent leírtak nem mindenki véleményét tükrözik. Te ezektől eltérő tapasztalatokat is szerezhetsz.

vissza