Vitalitásom.hu

Magas vérnyomás csökkentése természetesen

2019.08.06.

Magas vérnyomás csökkentése természetesen

Ha a normális szinten, körülbelül 120-as értéken áll valaki vérnyomása, abban az esetben jóval kisebb esélye lehet arra, hogy veseelégtelenséggel, keringési vagy szívproblémákkal kelljen együtt élnie. Azonban nagyon gyakran nem fordítanak kellő figyelmet arra nagyon sokan, hogy vérnyomásukat rendszeresen ellenőrizzék, így már csak olyankor kezdenek el foglalkozni a már kialakult problémákkal, mikor már gyakori, esetleg súlyosabb tünetek jelentkeznek...


A magas vérnyomásról

Kutatások is bizonyították azt, hogy amennyiben 120-nál magasabb, ám a 140-et nem meghaladó a vérnyomás értéke, akkor arra már mindenképp érdemes kellő figyelmet fordítani, adott esetben annak csökkentése szükséges. Ilyen módon megelőzhetővé válhatnak, elkerülhetőek lehetnek a súlyosabb betegségek. A vérnyomással kapcsolatos panaszok miatt, minden esetben tanácsos szakemberhez fordulni, a tanácsát kikérni! Amennyiben sikerül csökkenteni a magas vérnyomás mértékét, úgy jelentősen kisebb lehet az esélye egy későbbi szívroham, vagy stroke kialakulásának. Ennek következménye lehet hogy az ezek miatti elhalálozások száma is jelentősen csökkenhet.

Magas vérnyomás elleni teendők lehetnek

Többen és igen gyakran használnak olyan gyógyszereket, melyek segítségével 140 körüli értéken tudják tartani vérnyomásukat. Ez a probléma néha még olyanoknál is fennállhat, akik egészséges életet élnek. Sokan még így sem tudják a megfelelő értékekhez közelebb juttatni a vérnyomásukat. Az ő esetükben lehetséges hogy a genetika is közrejátszik abban, hogy magas vérnyomással kénytelenek együtt élni. Nekik sajnálatos módon valószínűleg előbb vagy utóbb, de fogyasztaniuk kell majd a különböző vérnyomást csökkentő készítményeket.

A leggyakrabban előfordulók ezek közül amik az ACE-, béta-, kalcium csatorna blokkolókat, illetve a diuretikumokat (vagyis a vizelethajtókat) tartalmazzák. Abban az esetben, ha valakinek esetleg több gyógyszert kell használni, valószínűleg mindből szednie kell majd egyet-egyet.

Ennek a megoldásnak azonban sajnos hátulütői is akadhatnak. Ilyenek az esetleges dehidratáció (vízhiány), gyengének érezheti magát, vagy jelentkezhet fejfájás is. A magas vérnyomással élők azonban ezt még képesek lehetnek tolerálni. A gyógyszer a mellékhatásai ellenére képes jelentősen csökkenteni a magas vérnyomást.

De mi az amit bárki megtehet annak érdekében, hogy mérsékelje a vérnyomását? Mit tehet azért természetes úton, hogy a közérzete jobbá váljon?

Érdemes figyelni a túlsúlyra

Ha odafigyel valaki arra, hogy leadjon a felesleges kilókból, az már egy óriási lépés lehet a cél elérése felé vezető úton. Megközelítőleg annyira hatásos (és egészségesebb), mintha gyógyszereket fogyasztana. Így nagyon nagy mértékben leredukálható lehet a magas vérnyomás. Persze lehet azt mondani hogy kinek van erre ideje és így tovább. De nem megéri megtenni ezt a lépést?

Sportolj minél többet a magas vérnyomás ellen

Testsúlyod csökkentésével jóval hatékonyabban veheted fel a küzdelmet a magas vérnyomás ellen. A rendszeres testmozgás sokkal rugalmasabbá teheti az érrendszert, azok így jobban ki fognak tudni tágulni, ennek köszönhetően pedig elkezdhet akár jelentősebben csökkenni a vérnyomásod is. Ha rendszeresen sportolsz, hatalmas lépést tehetsz azért, hogy a vérnyomásod rendben lehessen. Ha nincs időd sportolni, vagy túl fáradt vagy hozzá, akkor csak sétálj minél többet a friss levegőn. Érezni fogod a különbséget!

Vegyél magadhoz kevesebb sót

A só bevitelének csökkentése nagyon fontos dolog lehet ha magas vérnyomással él valaki. Sokan akár több mint 10 grammnyi sót is bevisznek a szervezetükbe naponta, ez többszöröse az ajánlott napi adagnak (3-4 grammnyi). Amennyiben ezt sikerül megtenni, úgy szintén jelentősen lecsökkenhet a magas vérnyomás értéke. Ez persze csak azoknál lehetséges, akiknél ténylegesen megvan a napi kb. 10 gramm körüli só mennyisége. Amennyiben valaki kisebb mennyiséget fogyaszt el belőle, úgy az ő vérnyomása nem lesz alacsonyabb. Próbaként csökkentsd a heti só adagját felére, majd ellenőrizd a vérnyomásod. Ha alacsonyabb lett, akkor jó az irány amerre tartasz.

Egyél minél több gyümölcsöt, zöldséget

Ha a só mennyiségének lecsökkentése kevésnek bizonyul a magas vérnyomás csökkentéséhez, esetleg érdemes  megpróbálni egy speciális fogyókúra, diéta útján elérni a megfelelő hatást. Sokat segíthet a szénhidrátok mellőzése az étkezésekből, valamint minél több magas rosttartalmú étel (zöldség, gyümölcs) fogyasztása. 

Érdemes lehet kerülni bizonyos édességeket

Van olyan nassolni való, ami nem káros a vérnyomásra, de van olyan ami viszont igen. Tanulmányok azt mutatják, amennyiben a fekete csokoládét részesíted előnyben, úgy a vérnyomásod is jobb értékeket mutathat. Mivel ezeknek magas az antioxidáns tartalmuk, ennek köszönhetően segíthetik kitágítani az érrendszert, artériákat. Ez inkább csak egy adalék a kívánt eredmény eléréséhez, ha valaki tényleg szeretnek megszabadulni a magas vérnyomástól, akkor sokkal hatékonyabb a rendszeres sport és testmozgás.

Érdemes kerülni az alkoholt és az éjszakázást

Az alkoholos italok fogyasztása, a dohányzás, jelentősen megnövelheti a magas vérnyomás kialakulásának veszélyét. Az éjszakázással felborulhat a szervezet normális ritmusa, így az sokkal nagyobb igénybevételnek lehet kitéve, főleg ha ez hosszabb távon is fennáll.

Kapcsolódj ki amennyit csak tudsz!

A meditáció például sokat segíthet abban, hogy a  stressz szintje csökkenhessen a szervezetben! Ennek hatására még a magas vérnyomás szintje is csökkenhet! Vizsgálatok szerint már egy néhány perces lazító meditáció is jelentősen hozzájárulhat egészségünk megőrzéséhez. Ha valaki aktívan szeret lazítani, úgy sportolásra, testmozgásra minden időben és körülmények között lehet lehetőséget találni.


Természetes készítmények itt találhatóak a jobb vérnyomásért



A fent leírtak nem mindenki véleményét tükrözik. Te ezektől eltérő tapasztalatokat is szerezhetsz.

vissza