Vitalitásom.hu

Kollagén- Az ízületekért, a feszesebb bőrért

2020.06.02.

Kollagén- Az ízületekért, a feszesebb bőrért

A kollagén egy nagyon fontos, talán a leginkább fontos, mindannyiunk szervezetében nagy mennyiségben megtalálható fehérje. Ez a fehérje nélkülözhetetlen egyebek mellett a bőr, inak, ízületek rugalmasságának megtartásához is. Miért annyira fontos építőanyaga a szervezetnek a kollagén? Miért lehet érdemes rendszeresen pótolni, esetleg étrend-kiegészítő készítményekkel? Ezekre a kérdésekre keressük a válaszokat.




A kollagének létezéséről már régóta mindannyian tudunk, mivel hosszú-hosszú ideje valószínűleg az egyik legnépszerűbb összetevőként tartjuk számon például az arckrémekben. Ma már sok olyan típusú termék is található forgalomban, amelyek használatával már akár belsőleg is fogyasztható a kollagén. Többen nem tudják esetleg azt, hogy a kollagén nem csupán a szépség, a fiatalosság megtartása miatt fontos, de az összes olyan, a kötőszövetből álló szervek megfelelő működése miatt is nélkülözhetetlen anyag, ahol fontos azok rugalmassága.

Kollagént találhatunk például az izmokban, inakban, ízületekben, porcokban is, de még a csontokban, vagy a belső szervekben is jelen van. Kollagént folyamatosan termel a szervezet, de az idő múlásával ez a folyamat lassulhat. Emiatt például még az is előfordulhat, hogy az idősebb embereknek kevésbé lesz rugalmas a bőrük, vagy már az ízületeik sem úgy fognak működni, mint korábban.

Kell-e pótolni a kollagént a szervezet számára?

Ahogy múlik az idő, az ellen nem tehetünk semmit. Arra sincs ráhatásunk, hogy a kollagén termelődésének lassulását megszüntessük, vagy a visszájára fordítsuk. Azonban egészségesebb életmóddal nagyon sokat tehetünk annak érdekében, hogy a szervezetben megfelelő mennyiségű kollagén legyen. Például az alkohol, vagy a dohányzás, a magas UV-sugárzás rendkívül gyorsíthatja a kollagén tartalékainak gyorsabb felélését, lassíthatja a kollagén újratermelődését.

Mindezek mellett esetleg étrend-kiegészítő készítmények formájában is be lehet juttatni a kollagént a szervezetbe. Ez elsősorban azoknak lehet járható út, akik egy kicsit már korosabbak, vagy mozgásszervi panaszokkal küzdenek. De ha valaki a bőre szépségéért szeretne kicsit többet tenni, neki is jó választás lehet ez a módszer. Az elfogyasztott kollagén hasonlóan viselkedhet, mint akármilyen más tápanyag amit a szervezet kap, ezalatt értendő, hogy nem lehet csupán egyetlen problémára beszedni. A szervezet azokra a pontokra fogja eljuttatni, ahol a legnagyobb szükség lehet rá. Ez azonban nem biztos hogy azonos azokkal a területekkel, amik számunkra a legnagyobb kellemetlenséget okozzák.

Hogyan lehet a segítségünkre a kollagén fogyasztása?

Minden ember porcai, ízületei az idő múlásával egyre inkább merevebbé, kevésbé mozgékonnyá válhatnak, gyakran már a mozgás is fájdalmasabb lehet. A kollagén pótlásával jelentősen javulhatnak az ízületi panaszok tünetei, olyanok mint a fájdalommal, ízületi érzékenységgel, merevséggel, ízületi duzzanattal járó problémák.

A kollagénnel bekerülhet a szervezetbe az izmok egyik legfőbb építőeleme, mely még olyan aminosavakat is tartalmazhat, melyek elősegítik az izmok hatékonyabb munkavégzését, biztosíthatják, hogy azok hosszabb távon is képesek lehessenek a komolyabb erőkifejtésre. Idősebb korban már az izmok tömegéből is veszíthetünk, azt egyre nehezebbé is válhat újra felépíteni, de a kollagén bevitele javíthatja az izmok erejét, minőségét, mennyiségét is.

A kollagént több különböző bőrápoló készítményben is megtalálhatjuk. A kollagén biztosíthatja, hogy a bőr rugalmasabb lehessen, feszesebb, kevesebb látható ránccal. Amennyiben megnöveljük a bejuttatott kollagén mennyiséget, abban az esetben a bőr állapotán is jelentős mértékben javíthatunk, lecsökkenthetjük az korral járó természetes ráncosodást is. Azonban nem csupán az arc megjelenésére lehet kedvező hatással a kollagén fogyasztása, akár még a narancsbőr ellen is hatásos lehet.

Hogyan lehet használni a kollagént?

A kollagénhez étkezés útján az állati eredetű táplálékokból juthatunk hozzá a legegyszerűbben. Viszont a húsokból készült ételekből nyerhető kollagént nehezebben lehet megemészteni, így ezekből kevesebbet tud valójában hasznosítani a szervezet. Viszont azok a termékek, melyek a ,,hidrolizált" kollagént tartalmazzák, ilyenek a kollagén porok, a kollagén kapszulák, már más összetevőkre, a peptidekre vannak lebontva, így ezeknek felszívódása is jobb lehet. Ezek fogyasztását követően a kollagén rövidebb idő alatt kerülhet a véráramba, majd a sejtekhez.

A legkívánatosabb eredmény talán úgy érhető el, ha ezt a két utat egyszerre alkalmazzuk. A hagyományos étrendből származót, illetve a kollagén porokat, kollagén kapszulákat fogyasztjuk egyidejűleg. Az ízületekre, izmokra a hidrolizált kollagén lehet kedvezőbb hatással, viszont az élelmiszerek útján elfogyasztott kollagén segíthet megőrizni a bélrendszer megfelelő működését, egészségét.


glamUp kollagén itt nézhető meg



A fent leírtak nem mindenki véleményét tükrözik. Te ezektől eltérő tapasztalatokat is szerezhetsz.

vissza