Vitalitásom.hu

E-vitamin a hatékonyabb fogyókúráért, jobb anyagcseréért

2019.06.11.

E-vitamin a hatékonyabb fogyókúráért, jobb anyagcseréért

Az E-vitamin egy olyan zsírban oldódó vitamin, mely sokat segíthet a fogyókúrák idején. Jótékony hatást gyakorolhat az anyagcsere folyamatokra. Az E-vitamin segíthet az emésztőrendszernek a megfelelőbb működésben is. Antioxidáns hatása van, így lassíthatja a sejtek oxidációs folyamatait, védelmet nyújt azoknak a károsodások ellen, így segítve az öregedés elleni küzdelmet.Folyamatos pótlása javasolt, mivel hosszú ideig nem képes raktározódni a szervezetben.


E-vitamin a jobb anyagcseréért

Az E-vitamin fogyasztása helyre állíthatja az anyagcsere folyamatait. Ezt a vitamint viszonylag kevesen ,,tartják számon" és érzik fontosnak a mindennapokban, így többnyire elég keveset is fogyasztanak belőle. Pedig például a fogyókúrákat is hatékonyabbá teheti, és akár élelmiszerekből is hozzá juthatsz ehhez a fontos vitamin féléhez. Az E-vitamin helyére állíthatja az anyagcserék megfelelőbb működését, illetve jótékony hatású lehet több fajta, az anyagcserével kapcsolatos problémára is.

Az E-vitamin egy olyan zsírban oldódó vitaminféle, mely igen fontos több szervünk helyes és megfelelő működéséhez. Használata határozottan jót tehet az emésztőrendszer működésének is. Antioxidáns hatású az E-vitamin, ennek köszönhetően jelentősen segíthet lassítani a sejtek rongálódását és oxidációját előidéző folyamatokat. Mindezek mellett a hatékonyabb fogyókúra elérésében is nagy segítség lehet.

Az E-vitamin használható étrend-kiegészítőként, illetve akár természetes alakjában is nagyon hasznos lehet. Felhasználható lehet a cukorbetegség szövődményeinek javítására, kedvező hatást gyakorolhat a vérnyomásra, segíthet megelőzni akár a daganatok kialakulását is. Mindezek mellett pozitív hatása lehet a jobb fizikai állóképességre, lecsökkentheti az izmok sérülékenységének esélyét, így javíthatja azok erejét.

Miben található meg az E-vitamin?

  • Növényi olajokban (Például a napraforgó, a tökmag, az olíva, a kukorica olaja igen gazdag E-vitamin forrás.)
  • Gabonafélék csírái (Búzacsíra kiváló E-vitamin forrás.)
  • Mandulában, mogyoróban
  • Az édes burgonyában, vagy akár a müzli félékben
  • Húsokban, tojásban, májban

Az E-vitamin szemben a többi zsírban oldódó vitaminnal, nem képes hosszabb ideig elraktározódni a szervezetben. Emiatt folyamatos pótlása szükségszerű lehet.

E-vitamin a fogyókúrában

Napjainkban elvégzett tanulmányok alapján kutatók arra a következtetésre jutottak, hogy azoknak a személyeknek, akik túlsúlyosak, esetleg kóros elhízással küszködnek, jóval nagyobb mennyiségű E-vitamin bevitelre lehet szükségük, mint az átlagos testsúllyal élőknek. Ez azért lehet, mivel a nagyobb súlyfelesleg okozhat különböző egészségügyi problémákat, így emiatt az ő testük már jelentősen nagyobb mértékben lehet kitéve az oxidatív stressznek. Emiatt rendkívül fontos dolog az, hogy azok akik jelentősebb súlytöbbletből fogyókúráznak, minden esetben figyeljenek oda arra, hogy elegendő E-vitamint tartalmazó élelmiszereket fogyasszanak. A napi átlagosan ajánlott E-vitamin mennyiség minimum 15 és 30 mg körül van. Azonban hiánya esetén akár ennek többszöröse, 100-300 mg is bevihető belőle. Túladagolástól nem kell tartani, ellenben nagyobb mennyiségben már akár meggátolhatja az A-vitamin felszívódását és beépülését a szervezetbe. Emiatt nagyon nagy mennyiségben fogyasztani nem érdemes.

Az E-vitamin pozitív hatásai a szervezetre

  • Védelmet nyújt a szívnek, azon belül is a koszorúereknek. Használatával csökkenhet az érelmeszesedés kialakulásának az esélye. Védelmet nyújthat szívroham, trombózis, szélütés ellen is.
  • Pozitívan hat az agy működésére. Az E-vitamin fogyasztása csökkentheti az Alzheimer-kór jelentkezésének esélyét.
  • Támogatja az immunrendszer védekező képességét.
  • A bőr kevésbé lehet sérülékeny, gyorsabban gyógyulhatnak a sebek ha a szervezetben elegendő E-vitamin található. Pozitív hatással van a vörösvértestekre is.
  • Az E-vitamin meggátolhatja a sejtek oxidációját, megvédi azokat a károsodásoktól.
  • Nagy fizikai igénybevétel esetén (például intenzív sportok), védelmet nyújthat az izmoknak.
  • Megvédi a sejtek hártyáit, így küszöbölve ki az oxidatív folyamatokat, ezáltal lelassíthatja az öregedés nyomait.
  • Ajánlott fogyasztása azoknak akik szennyezett levegőjű településeken élnek, vagy végeznek munkát.
  • Férfiaknál okozhat terméketlenséget, csökkenő nemi aktivitást is hiánya.
  • Nőknél az E-vitamin hiánya okozhat problémákat várandósság idején. Akár a magzat épségére is hatással lehet a megfelelő szintje.
  • Az E-vitamin általános védelmet nyújt az antioxidációs folyamatok ellen a szervezet számára.


Továbbiak itt találhatóak az E-vitaminról



A fent leírtak nem mindenki véleményét tükrözik. Te ezektől eltérő tapasztalatokat is szerezhetsz.

vissza