Vitalitásom.hu

Cink- Mire jó a cink?

2018.05.15.

Cink- Mire jó a cink?

A cink egy nagyon fontos nyomelem az emberi szervezet számára. Jelentősen növelheti a sejtek ellenálló képességét, hiányában azonban azok jóval sérülékenyebbé válhatnak. Jótékony hatást gyakorolhat a vércukor szintjére, a hormonokra, illetve támogathatja az immunrendszer megfelelőbb működését. A cink használata pozitív hatással lehet a bőr állapotára, régóta alkalmazzák a kozmetikai iparban, valamint a bőrgyógyászatban a gyulladt bőr kezelésére...



MIRE JÓ A CINK?

A cink meghatározó szerepet játszhat  a sejtek egészséges működésében.cink hiányában a sejtek sérülékenyebbé, és életképtelenebbé válhatnak, azonban ha megfelelő mennyiségben van jelen a szervezetben, a cink hatása növelheti a sejtek ellenálló képességét. Nagyon fontos nyomelem a cink, mely fontos szerepet tölthet be a szervezetben található enzimek helyes működésében. A cink hatása kedvezően befolyásolhatja az inzulinszintet, ezáltal a vércukor szintjét is.

         Kattints ide bátran több infóért, és ha meg szeretnéd nézni mit ajánlunk!



Cink- Mire jó a cink?


cink jelenléte jótékony hatással lehet a hormonrendszer,  és az immunrendszer megfelelő működésére, és védelmet nyújthat a szervezetben felhalmozódott fémek, például az ólom káros hatásai ellen is. A megfelelő cink mennyiség hatása a szervezetben, kedvező befolyással lehet természetesen például akár a nemi hormonokra is.Ha nem rosszindulatú a prosztata megnagyobbodása, abban az esetben is jótékony lehet a cink hatása.

A cink régóta jelen van a bőrgyógyászatban, és a kozmetikai iparban. Számos olyan készítmény tartalmaz cinket, melyeket a pattanásos, gyulladásos, ekcémás bőr kezelésére alkalmaznak. Ilyen esetekben esetleg ajánlhatják a cink nagyobb dózisú fogyasztását.


MIBEN VAN CINK?

cink megtalálható több fajta élelmiszerben is. Ilyen táplálékok lehetnek a halfélék, a zöldbab, a tejtermékek, a tojás, vagy a rák és a húsok. Sajnos a mai rohanó világban táplálkozásunk nem minden esetben kielégítő, így könnyen előfordulhat hogy nem kapja meg szervezetünk a kellő mennyiségű tápanyagokat, így kialakulhatnak a cink hiány tünetei is. Ilyen esetekben szükség lehet a cink tartalmú étrend-kiegészítők fogyasztására. Ez előfordulhat betegség bekövetkeztében fellépő nyomelem veszteség esetén is. Cink tartalmú étrend-kiegészítők fogyasztásakor érdemes orvos véleményét kikérni!


Cink- Mire jó a cink?



A CINK FELHASZNÁLÁSA.

Cink hiányában többek között anyagcsere zavarok léphetnek fel, nagyobb hajlam alakulhat ki például a meghűlésre. Ha a cink hiány tüneteit tapasztaljuk, gyakrabban fordulhat elő hogy rossz a kedvünk, és nem megfelelő az étvágyunk sem.cink hiánya kedvezőtlenül befolyásolhatja a fejődést fiatal korban, a cink krónikus hiánya komolyabb rendellenességeket is okozhat. Ha megfelelő mennyiségű cink van a szervezetünkben, jótékonyan befolyásolhatja külső megjelenésünket is.


A CINK HATÁSA A BŐRRE, A HAJRA, A KÖRÖMRE...

A cink hatására szebbé válhat a hajunk, jelentősen javulhat bőrünk állapota.cink hatása segítséget nyújthat hogy megóvjuk bőrünket és körmeinket a repedezettségtől. Azonban ajánlatos lehet elővigyázatosnak lenni a cink bevitelével, mert túladagolható is lehet! Ilyen esetekben okozhat hányást, hányingert, és a cink túlzott bevitele vezethet a réz szervezetből való kiürüléséhez is. A cink rendkívül fontos mindenki számára, de a bevitt mennyiségre minden esetben ügyelni szükséges. Mielőtt elkezdenénk szedni a cinket, ajánlatos szakemberrel konzultálni!


Cink- Mire jó a cink?


A CINK NAPI SZÜKSÉGLETE.


A cink napi adagolásával óvatosan kell bánni, mert már 20-mg körüli cink hatása naponta is korlátozhatja a réz megfelelő szintjét a szervezetben! Túlzott mennyiségű cink bevitel korlátozhatja a kalcium felszívódását!

A cinket túl lehet adagolni, e miatt mielőtt elkezdené fogyasztani, kérje ki szakember véleményét!


 KINEK LEHET FONTOS A CINK?


 Akik nem fogyasztanak rendszeresen cinket is tartalmazó élelmiszereket, azok számára kiemelkedő fontosságú lehet a cink pótlása. Ilyenek élelmiszerek például a hús, és a teljes kiőrlésű gabonafélék.


Olyanoknak akik szennyezett levegőjű környezetben dolgoznak, élnek.Számukra nagy segítség lehet antioxidáns hatása miatt.


Azoknak akiknek nehéz fizikai munkájuk van, illetve rendszeresen sportolnak. Stresszes életkörülmények is indokolhatóvá tehetik fogyasztását.


Kattints ide bátran több infóért, és ha meg szeretnéd nézni mit ajánlunk !



A fent leírtak nem minden személy tapasztalatát tükrözik. Te ezektől eltérő tapasztalatokat is szerezhetsz.

vissza