Vitalitásom.hu

C-vitamin- Mire jó a C-vitamin? Cél az immunrendszer erősítése, az influenza elkerülése!

2018.07.09.

C-vitamin- Mire jó a C-vitamin? Cél az immunrendszer erősítése, az influenza elkerülése!

A C-vitamin kiemelkedő szerepet játszik az immunrendszer megfelelő támogatásában. Ki ne tudná ezt ma már? Hiszen ha van ,,sztár" a vitaminok között, akkor a C-vitamin az! Magyar ember számára különösen, mert Szent-Györgyi Albert akinek köszönhetjük, közülünk való volt. Ő maga is fogyasztotta, ha esetleg megbetegedett akkor sokszorosát a megszokott adagjának. Hiszen abból baj nem lehet, a C-vitamin vízben oldódik, így a felesleg kiürül gyorsan...


MIRE JÓ A C-VITAMIN?

 A C-vitamin kiemelkedően fontos  szerepet tölthet be minden  ember életében évszaktól, életformától függetlenül. A C-vitamin egy vízben oldódó vitamin, és mint ilyen nem raktározódik el a szervezetben, ellentétben a zsírban oldódó vitaminokkal. Ez azt jelenti, hogy a C-vitamin pótlására folyamatosan figyelmet kellene fordítani, mivel a bevitt mennyiség jelentősen nagy arányú, fel nem dolgozott része, valószínűleg gyorsan távozni fog a szervezetből.

A C-vitamin fontos szerepet játszhat az immunrendszer megfelelő állapotának karbantartásában. A C-vitamin segítségével könnyebben elkerülhetőek lehetnek a megfázásos, meghűléses panaszok, illetve rendszeres használata enyhítheti az influenza, és más fertőzések rendkívül kellemetlen tüneteit is.


A C-VITAMIN FELFEDEZÉSE

A C-vitamint Szent-Györgyi Albert fedezte fel. Általa vált ismertté az addig ismeretlen anyag, melyet kutatásai közben a paprikából is sikerült neki kivonni. A C-vitamin tulajdonképpen az aszkorbinsav, de az idők folyamán ez az anyag C-vitamin néven került be a köztudatba. A C-vitamin számtalan formában ismert már napjainkban, ez az vitamin amit már egészen biztos hogy senkinek nem kell külön bemutatni.


Kattints ide bátran, ha még több infót szeretnél olvasni, és kíváncsi vagy mit ajánlunk a C-vitamin pótláshoz!


C-vitamin- Mire jó a C-vitamin? Cél az immunrendszer erősítése, az influenza elkerülése!


C-VITAMIN AZ ERŐS IMMUNRENDSZERÉRT!

A C-vitaminra minden életkorban nagyon nagy szükségünk lehet. Gyermekeknél, felnőtteknél egyaránt jelentős segítséget nyújthat a C-vitamin az immunrendszer megfelelő támogatásában, de jótékony hatással lehet a fogak, az íny és ezáltal úgy általában a csontok épségére, megfelelő fejlődésére is. A C-vitamin fontossága megmutatkozhat az érrendszer állapotán is, mivel rendszeres fogyasztásának köszönhetően jelentősen javulhat általa a keringés. Viszont C-vitamin hiányában az erek akár rugalmatlanabbá is válhatnak, elkezdődhet a meszesedésük, így keringési zavarok léphetnek fel.

Már ezek is nagyon fontos dolgok a C-vitaminnal kapcsolatban amit eddig leírtunk, de ezeken kívül még rengeteg más előny is származhat folyamatos használatának köszönhetően. A C-vitamin rendszeres fogyasztásával sokat tehetünk bőrünk egészségének megőrzéséért, használatának köszönhetően a bőr feszesebbé, rugalmasabbá válhat, így könnyebben megóvható lehet a kiszáradástól, repedezettségtől, különösen a hidegebb téli hónapokban. A megfelelő C-vitamin szint elősegítheti a gyorsabb sebgyógyulást, csökkentheti a fogíny vérzékenységének esélyét.


C-vitamin- Mire jó a C-vitamin? Cél az immunrendszer erősítése, az influenza elkerülése!



A C-VITAMIN HIÁNYA. MILYEN PROBLÉMÁKAT OKOZHAT A C-VITAMIN HIÁNYA?

Ha a szervezetben vitaminhiány lép fel, és nem megfelelő a C-vitamin szintje, úgy annak hiányában több különböző probléma alakulhat ki. A C-vitamin  hiánya okozhatja az izmok gyengeségét, sérülékenységét, esetleg azt vehetjük észre hogy elkezdhet sorvadni a fogíny.  Kialakulhat a hajlam a vérzékenységre, és a sebek gyógyulását is kedvezőtlenül befolyásolhatja a C-vitamin hiánya.

Csökkenhet az ellenálló képesség a fertőzések, gyulladások kialakulásával szemben amennyiben C-vitamin hiány áll fenn. Dohányzók számára ajánlott lehetett nagyobb mennyiségű fogyasztása, az ő napi C-vitamin szükségletük magasabb lehet mint a nem dohányzóké! Mivel a megfelelő  C-vitamin mennyiség a szervezetben pozitívan befolyásolhatja például az érrendszer állapotát is, így azoknak akik dohányoznak például ezért is nagyon nagy szükségük lehet a megfelelő C-vitamin pótlásra. A megfelelő C-vitamin szint biztosíthatja azt, hogy lehetőség szerint minél inkább megóvják az érrendszerük, és a keringésük megfelelő állapotát.


C-vitamin- Mire jó a C-vitamin? Cél az immunrendszer erősítése, az influenza elkerülése!



MIK A TERMÉSZETES C-VITAMIN FORRÁSOK? MIBEN TALÁLHATÓ MEG A C-VITAMIN?

A C-vitamin megtalálható szinte minden növényben, zöldségben, illetve gyümölcsben is. Már Szent-Györgyi Albertés a C-vitamin felfedezése kapcsán említettük a paprikát, mint jelentős C-vitamin forrást. De nem a paprika az egyetlen ami rendkívül gazdag vitaminforrás lehet, és pótolhatja a napi C-vitamin szükségletet.

A homoktövis, vagy a csipkebogyó is nagyon nagy mennyiségben tartalmazhatja a C-vitamint, akár tízszer akkora adagban is mint hasonló mennyiségű citrom! Ha csak a homoktövist, és a csipkebogyót megfelelő dózisban fogyasztjuk, és a megfelelő feldolgozottságú terméket választjuk, akár ezeknek köszönhetően is meglehet a napi C-vitamin szükségletünk! De természetesen a C-vitamin pótolható lehet különböző étrend-kiegészítőkkel is, amennyiben nincs meg a lehetőség a napi rendszeres zöldség, gyümölcs fogyasztására. Ilyen esetekben érdemes lehet ezeket választani, hogy a C-vitamin hiány miatt esetleg fellépő problémák kiküszöbölhetőek legyenek.

De a már említett citrom mellett a narancs,  vagy akár a mandarin is kiváló C-vitamin forrás lehet mindenki számára. A C-vitamin ott lehet még általánosan a bogyós növényekben, vagy akár a paradicsomban is, de szinte lehetetlen lenne felsorolni az összes természetes C-vitamin forrást.


NAPI C-VITAMIN SZÜKSÉGLET

A minimális napi C-vitamin szükséglet minimum 60 mg lehet, de ez csupán arra lehet elég hogy ne lépjenek fel súlyosabb problémák a szervezetünkben. Ekkora mennyiségtől még jó esélyünk lehet arra, hogy a már fentebb említett panaszok - például a bőr szárazsága vagy a  lassú gyógyulású sebek - már kialakuljanak. De ezeken kívül még esetleg más következményekkel is lehet számolni, ha a C-vitamin hiánya már kialakult. 

Súlyosabb betegségek esetén a napi C-vitamin szükséglet meghaladhatja ennek a mennyiségnek akár a hússzorosát is, tehát akár napi 1200 mg körülire is emelkedhet!

A téli hideg, az influenza és egyéb más járványokkal és vírusokkal tarkított időszakban a napi C-vitamin szükséglet elérheti akár az 5-600 mg-ot is! Ez a C-vitamin mennyiség már nyújthat segítséget az esetleges megbetegedések megelőzésében, vagy abban, hogy a már fennálló probléma gyorsabban javulhasson. 


Elsődleges kapcsolódó cikkek:

Az immunrendszer erősítése 1.

Az immunrendszer erősítése 2.

Az immunrendszer erősítése 3.


Kattints ide bátran, ha még több infót szeretnél olvasni, és kíváncsi vagy mit ajánlunk a C-vitamin pótláshoz!


A fent leírtak nem minden személy tapasztalatát tükrözik. Te ezektől eltérő tapasztalatokat is szerezhetsz.


vissza