Vitalitásom.hu

C-vitamin hatása az immunrendszerre

2019.08.26.

C-vitamin hatása az immunrendszerre

A C-vitamin fogyasztása jelentősen javíthatja az immunrendszerünk megfelelőbb működését. Megnövelheti a fehérvérsejtek számát a szervezetben, így az ellenállóbb lehet az azt megtámadó fertőzésekkel, betegségekkel, kórokozókkal szemben. Az olyanok mint a nátha, vagy a megfázás kellemetlen tüneteit akár nagyobb mértékben is képes lehet lecsökkenteni, minimalizálni, illetve hozzájárulhat ahhoz hogy a gyógyulási idő jelentősen rövidebb lehessen...


A C-vitamin kedvező hatásai

A C-vitamin rendszeres fogyasztása jelentősen javíthatja az immunrendszerünk működését. Megnövelheti a fehérvérsejtek számát a szervezetben, így az ellenállóbb lehet az azt megtámadó betegségekkel, kórokozókkal szemben. Az olyanok mint a nátha, vagy a megfázás kellemetlen tüneteit akár nagyobb mértékben is képes lehet lecsökkenteni, minimalizálni, illetve hozzájárulhat ahhoz hogy a gyógyulási idő rövidebb lehessen. 

Javíthatja a bőr kollagéntermelési folyamatait, felgyorsíthatja a fogíny, az erek, csontok, fogak egészségesebb fejlődését. Felgyorsulhat a sebgyógyulás ideje is rendszeres C-vitamin fogyasztás esetében. A C-vitamin kitűnő antioxidáns, megvédheti a sejteket az oxidatív folyamatok ellen, így az tovább maradhat fiatalos.


A tiszta C-vitamin egy fehér színű, kristályos alakú por. Az íze savanyú. Könnyedén lebomlik a fény, az oxigén, valamint hő hatására.

A C-vitamin rendszeres pótlása

Talán az lehet a legjobb ha friss gyümölcsökkel, zöldségekkel tudjuk bejuttatni a C-vitamint a szervezetbe. Előfordulhat azonban hogy ezt nem tudjuk megtenni mindig, így a napi C-vitamin mennyiséghez nem jutunk hozzá. Ilyenkor jöhetnek szóba a C-vitamint tartalmazó étrend-kiegészítő kapszulák, tabletták, esetleg az aszkorbinsav por. Ez utóbbi kezelésére, tárolására érdemes jobban figyelni. Fénytől, levegőtől jól védett helyeken tároljuk! A fém dobozokat jobb kerülni, valamint ne is használjunk fém eszközöket! Használat után ellenőrizzük minden esetben, hogy rendesen vissza lett e zárva a doboz! 

Az aszkorbinsav használatánál kb. egy késhegynyi adag felel meg 1000 mg mennyiségnek. Érdemes ezt két adagra osztva bevenni. Hideg vagy langyos folyadékba tegyük és úgy fogyasszuk! Ha meleg, forró italba tesszük, akkor az aszkorbinsav por gyorsan lebomlik. Aszkorbinsav port (mivel erre érzékeny), a felbontását követően maximum 2-3 hónapig érdemes fogyasztani, annál tovább nem fogja megőrizni a hatását. A por egyébként leginkább sütéshez, befőzéshez használatos, nem annyira mindennapi fogyasztásra.

Amennyiben a C-vitamint szeretnénk szervezetünkben pótolni, valószínűleg a tabletták, kapszulák, illetve annak valamilyen folyadék formája lehet a legjobb. (Természetesen ez inkább a hideg hónapokra igaz, mikor igazi napon termett zöldség, gyümölcs valószínűleg nem elérhető) Ilyen formájában talán kicsit drágább lehet a C-vitamin, viszont nem kell amiatt aggódni hogy az lebomlik, így elveszítve hatékonyságát. 

Érdemes lehet olyan termékeket kiválasztani, amik tartalmazzák a bioflavonoidokat is. A bioflavonoidok mellett a C-vitamin hatékonyabban felszívódhat, jobban is hasznosulhat. A napi ajánlott C-vitamin mennyiség változó lehet az egészséges embereknél. (Erről részletesen itt olvashatsz) Azt azonban érdemes figyelembe venni, hogy a túlzott C-vitamin mennyiség nem lesz képes elraktározódni a szervezetben. Ha feleslegesen sok C-vitamin kerül be a szervezetbe, az a vizelettel ki is fog ürülni. 

A C-vitamin, vagyis az aszkorbinsav vízben oldódó vitamin. Ezt a szervezetünk nem tudja magától önállóan előállítani. Mivel csakis külső forrásokból juthatunk hozzá, rendszeres és folyamatos pótlása nagyon fontos. A friss zöldségek és gyümölcsök remek forrásai a C-vitaminnak. Még innen is kiemelkednek a citrusfélék, mint igazi C-vitamin ,,bombák". 

A C-vitaminokat megnézheted itt



A fent leírtak nem mindenki véleményét tükrözik. Te ezektől eltérő tapasztalatokat is szerezhetsz.

vissza