Vitalitásom.hu

B-vitamin-Mire jó a B-vitamin komplex?

2018.05.15.

B-vitamin-Mire jó a B-vitamin komplex?

A B-vitamin kifejezés alatt tulajdonképpen egy vitamincsaládot érthetünk, hiszen több típusa ismert. Szerepe megkerülhetetlen a szervezet számára, hiánya igen kellemetlen tüneteket okozhat. Óriási szerepe van az immunrendszer és az idegrendszer megfelelő működésében. Ha a B-vitamin szintje megfelelő a szervezetben, abban az esetben könnyebben válhat kezelhetővé a stressz és a feszültség is. Hatással lehet a haj, a bőr, a körmök állapotára...


MI A B-VITAMIN KOMPLEX?

B-vitamin komplex. Sokszor  emlegetjük így a B-vitaminok különböző típusait, mivel a hatásai  között sok átfedés található. Érdemes lehet több típusát együtt szedni a nagyobb hatékonyság érdekében. A B-vitaminok vízben oldódó vitaminok, ami azt jelenti,hogy a felesleg ami felgyűlik a szervezetben a vizelettel együtt távozhat. Fontos szerepet tölthet be a szervezetünkben, e miatt hiánya kellemetlen tüneteket is produkálhat.


Kattints ide bátran még több infóért, és meg is tudod nézni mik tartoznak ide!




MIRE JÓ A B-VITAMIN?

B-1, -2, -3, -5, -6, -12 vitaminok fontosak lehetnek az immunrendszer működése szempontjából, hozzájárulhatnak a szervezet anyagcsere, és energiatermelő folyamataihoz. Segítséget nyújthatnak az idegrendszerünk, bőrünk egészségének védelmében, a stressz és feszültség, fáradtság érzésének leküzdésében. A B-vitaminok különböző típusainak komplex  működése, szerepe a szervezetünkben összefügghet egymással. E miatt gyakrabban fordulhat az elő, hogy nem csupán egy-egy fajtája hiányzik a szervezetünkből. Ha ez így van, akár vitamin komplexek formájában is pótolható lehet hiányuk.



A B-VITAMINOK FAJTÁI. SZEBB LEHET A HAJ, A KÖRÖM, A BŐR...?

B-vitaminok különböző fajtáinak hiánya miatt a következő tünetek alakulhatnak ki:

  • B-1 vitamin: azaz a tiamin, ez a típusú B-vitamin fajta befolyásolhatja az agy, és az idegrendszer optimálisabb működését. Szerepet játszhat a szénhidrátok hasznosításában, javíthatja az emésztést. Ennek hiányában fáradtság, étvágytalanság, szív és idegrendszeri problémák merülhetnek fel.

  • B-2 vitamin: azaz a riboflavin, ami hasznos B-vitamin fajta lehet a sejtműködés szempontjából. Szükség lehet rá a proteinek, cukrok, és a zsírok feldolgozásához. Stabilizálhatja az emésztést, és az idegek megfelelő működését. Hiánya okozhat emésztési zavarokat, látás problémákat, dermatitist és idegrendszeri panaszokat is.

  • B-3 vitamin: azaz a niacin, ami fontos lehet a cukrok és zsírok hasznosításában. Pozitívan befolyásolhatja ez a fajta B-vitamin a mindennapi hangulatot, közérzetet. Segíthet a bőr és a nyálkahártyák gyorsabb regenerálódását. Hiánya a B-2 vitamin hiányában fellépő tüneteket produkálhat.

  • B-5 vitamin: azaz a pantoténsav, ami hatással lehet  a fertőzésekkel szembeni ellenálló képesség fokozásában. Védelmet nyújthat a stressz és a fáradékonyság ellen, jótékony hatással lehet a máj helyes működésére. Hiányában emésztési problémák alakulhatnak ki, fogékonyabbak lehetünk a fertőzésekkel szemben.

  • B-6 vitamin: azaz a piridoxin, fontos szerepet betöltő B-vitamin a szénhidrát anyagcsere folyamatában, segítheti a fehérjék és a zsírok felszívódását. Csökkentheti az idegrendszeri, és a bőrbetegségek kialakulásának esélyét. E vitamin fajta hiánya okozhat rossz közérzetet, asztmát, sűrűn kialakuló hányingert, vérszegénységet.

  • B-7 vitamin: azaz a biotin, ami kedvező hatású lehet az idegrendszerre, és a zsiradékok felhasználását is elősegítheti. Javíthatja a máj működését és az immunrendszert. Hiánya hajhullást, bőr és köröm problémákat okozhat, erősítheti a gyulladásokra való hajlamot.

  • B-8 vitamin: azaz a inositol, mely segítségünkre lehet a fáradékonyság, a bőrbetegségek, és az izomgörcsök elleni küzdelemben. Hiányában  emésztési problémák léphetnek fel, illetve a bőr érzékennyé és színtelenné válhat.

  • B-9 vitamin: azaz a folsav, ez a B-vitamin típus kedvezően befolyásolhatja a  vörösvértestek képződését, és az aminosavak egységesítését. Hiányában  fáradékonyság, rossz közérzet, alvási és emésztési zavarok léphetnek fel.

  • B-12 vitamin: azaz a cianokobalamin, nagyon hasonló felépítésű mint a hemoglobin. Védelmet nyújthat vérszegénység ellen,és hiányában problémák adódhatnak a memóriával, a koncentrációs készséggel, károsodhat az immunrendszer, allergiás panaszok alakulhatnak ki. Jelentkezhetnek reumás tünetek is.


Léteznek egyéb B-vitaminok is,mint a B-10, 13, 15 vitaminok, de ezeket a mai tudomány nem sorolja a vitaminok közé.



MIBEN LEHET OTT A B-VITAMIN?

Ha jelentősebb mennyiségben hiányzik a B-vitamin a szervezetből, érdemes lehet vitamin komplexekkel, élelmiszerekkel pótolni a fennálló szükségletet. Ezek segítségével lehetséges egyidejűleg bejuttatni a szervezetbe, akár az összes fajta B-vitamint. Némely élelmiszerben is megtalálható a B-vitamin, ilyenek lehetnek bizonyos vörös húsfélék, a máj, az algák, vagy a sörélesztő. A zöldségek vagy a gyümölcsök, ha tartalmaznak is B-vitaminokat, akkor is csak annak némely fajtája lehet megtalálható bennük. E miatt a B-vitaminok pótlására nem valószínű, hogy ezek a leginkább megfelelőek szervezetünk számára.



Kattints ide bátran még több infóért, és meg is tudod nézni mik tartoznak ide!



A fent leírtak nem minden személy tapasztalatát tükrözik. Te ezektől eltérő tapasztalatokat is szerezhetsz.

vissza