Házhozszállítás

Házhozszállítás

Fogyasztó Barát

TOP termékek

Lecitin

A lecitin egy zsírszerű anyag, amely a foszfogliceridek csoportjába tartozik. A lecitin nagyon fontos az emberi szervezet számára. Jelentősebb mennyiségben lehet megtalálni az izmokban, valamint a sejtmembránban. Nagyon fontos a központi-, és a perifériás idegrendszer megfelelőbb működéséhez, használata által támogathatjuk az immunrendszerünket is. A lecitin kedvező hatású lehet a csontvelő működésére.

A szója az egyik legfőbb forrása a lecitinnek, melynek fő alkotóelemei az inozitol, valamint a kolin. A kolin védelmet nyújthat a sejtmembrán számára a külső hatásoktól, részt vesz az idegingerület-átvitelben (ebből jön létre az acetilkolin), illetve fontos szerepet tölt be a zsíranyagcsere folyamataiban is. Az inozitol szintén sokat segíthet az agyi folyamatok támogatásában. Mind a kolin, mind a lecitin, segíthet védelmet nyújtani a máj számára, valamint szerepe van a zsírok lebontásában is. Ezek hiányában zavarok léphetnek fel a máj működésében. A túlzásba vitt zsírfogyasztás, az egészségtelen, nem megfelelő táplálkozás túlságosan megterhelheti a májat, amely így nem fogja tudni lebontani megfelelően a zsírokat, a különböző káros anyagokat, így ezek elraktározódhatnak. Emiatt kialakulhat a has tájékán az úgynevezett "alma típusú" elhízás, illetve a már sokszor fiatalabb korban megjelenő cellulitisz, azaz a "narancsbőr". Mivel a lecitin támogatást nyújthat a zsiradékok lebontásában, gyorsíthatja az anyagcsere folyamatait, emiatt igen népszerű fogyókúrák kiegészítőjeként fogyasztani.

A kolinnak, illetve az inozitolnak talán az idegi ingerületek átvitelében lehet, de számontartjuk "zsírbontó" anyagként is.

A lecitn elősegítheti azt is, hogy a zsírban oldódó vitaminok könnyebben felszívódhassanak. Támogathatja a gyomor nyálkahártyáját, segítheti a savak termelődését. Szerep lehet a koleszterinszint szabályozásában, mégpedig úgy, hogy elszállíthatja az erekből a koleszterint, így az kevésbé lesz képes lerakódni az érfalakon. A lecitin javíthatja az érpályán belüli áramlási körülményeket. Jótékony hatással lehet a magas vérnyomásra is, persze lehetőleg megfelelő mennyiségű napi testmozgással kiegészítve. A lecitin segíthet megnövelni az agy energiával való ellátottságát, erősítheti az idegeket, javíthatja a memóriát. Enyhítheti a stresszre adott reakciókat, segíthet csökkenteni a szellemi kimerültség okozta panaszokat. Hatékony segítség lehet a lecitin a szellemi hanyatlás elleni küzdelemben is.

A lecitin hiánya okozhatja:

  • Fejfájás
  • Memóriazavarok
  • Ingerültség
  • Koncentrálási nehézségek

Tapasztalatok alapján a lecitin kimondottan jótékony hatású lehet ízületi panaszok, fájdalmak esetén, valamint jó hatással lehet a haj állapotára, csökkentheti a hajhullást.

Lecitint tartalmazó készítmények:

 

Egyéb cikkek a lecitinről:

A fent leírtak nem mindenki tapasztalatát tükrözik. Te ezektől eltérő tapasztalatokat is szerezhetsz.