Vitalitásom.hu

D-vitamin






 


A D-VITAMIN HIÁNYA

Nem egy szimpla, és egyszerű  vitaminhiánynak számít a D-vitamin hiánya a szervezetünkben. Ez a vitamintípus az egészség megőrzésének egyik legfontosabb kelléke lehet sok esetben. Amennyiben már kialakult a D-vitamin hiánya, akkor az gyakran kellemetlen tüneteket is vonhat maga után. A talán legfontosabb D-vitamin forrás a napfény, melynek hatására jelentősebb mennyiségű D-vitamin képződhet a bőrünkben. A D-vitamin legjelentősebb része, a bőrünk alatt lévő provitaminokból alakulhat át a napfény, vagy valamilyen  mesterséges fény hatására. Szervezetünk normál esetben is tartalmazhat, és állíthat elő D-vitamint, de ha annak megfelelő szintje csökken, pótlása rendkívül fontos lehet minden ember számára.

Kattints ide bátran több infóért, és meg is tudod nézni mit ajánlunk D-vitamin pótlásra!


D-vitamin

 


MIRE JÓ A D-VITAMIN?

És hogy miért lehet olyan fontos számunkra a megfelelő D-vitamin forrás megtalálása, és a D-vitamin hiányának pótlása? A megfelelő szinten tartott D-vitamin jelentős védelmet nyújthat például csontjaink, és fogaink épségének megőrzésében, a fogíny betegségeinek elleni küzdelemben. A kalcium mellett, a megfelelő D-vitamin  forrás nyújthat segítséget abban mindenki számára, hogy csontjaink a lehető leghosszabb ideig épek, és egészségesek legyenek. A szuvasodó fogak hátterében nagy mértékben ott állhat akár a D-vitamin hiánya is. A megfelelő D-vitamin forrás védelmet nyújthat a csontritkulás ellen- (idősebb korban fokozottan ajánlott lehet!)-, illetve ízületi panaszok esetén is hatásos segítséget nyújthat.


 D-VITAMIN FORRÁS AZ ÉP FOGAKÉRT, ÉS CSONTOKÉRT

Ahogy haladunk előre a korban, úgy fog a  szervezetünk több minden más mellett, D-vitamint is jelentősen kevesebbet termelni, ezért pótlása kiemelkedően fontos lehet számukra. A D-vitamin hiánya jelentősen befolyásolhatja a szervezetünkben lévő kalciumszintet is. E miatt, ha nincs meg a megfelelő D-vitamin forrás, azt fontos lehet pótolni a szervezet számára. A megfelelő D-vitamin mennyiség a szervezetben jótékony hatással lehet a bőrünkre, még akár a pikkelysömör rendkívül kellemetlen tüneteire is kedvezően hathat, illetve megfelelő mennyiségben az  immunrendszer állapotát is kedvezően befolyásolhatja.


D-vitamin


MI IS AZ A D-VITAMIN? MIK A D-VITAMIN FORRÁSOK?   

D-vitamin név alatt két fajta vitamint értünk, a D-2 és a D-3 vitamint. Mindkettő fontos lehet a szervezetünknek biológiailag, de a D-3 vitamin hatása aktívabb lehet mint a  D-2 vitaminé. Ezáltal a szervezetünk számára esetleg aktívabban használható mint a  D-2 vitamin. A D-2 vitamin növényi eredetű  elővitaminból, míg a D-3 vitamin állati eredetű elővitaminból alakul ki a napfény, vagy mesterséges fény hatására. 

 

HOGYAN ALAKULHAT KI A D-VITAMIN HIÁNY?

D-vitamin hiány kialakulhat a kevés napfény hatására, gyógyszerek szedése következtében, a vese túlzott működése esetén, ha a mellékpajzsmirigy alulműködik, illetve ha a pajzsmirigy túlműködik. Az egyoldalú táplálkozás is előidézheti a D-vitamin  hiányát, esetleg a helytelen diéta is kedvezőtlenül befolyásolhatja azt. Lehetséges az is hogy a D-vitamin szint magas. Ez előfordulhat túlzott D-vitamin bevitel estén, ha túl sok, és erős UV-sugárzásnak vagyunk kitéve, veseátültetés után, ha a mellékpajzsmirigy túlműködik, vagy a pajzsmirigy alulműködése esetén.


D-vitamin


MIRE KELL VIGYÁZNI HA D-VITAMINT FOGYASZTUNK?

Csecsemőknél fokozott óvatosságra lehet szükség, a D-vitamin könnyen túladagolható esetükben! A számukra készített tápszerek már nagyon gyakran  D-vitamin források is egyben, ezért a készítmények megfelelő adagolására különösen oda kell figyelni! Felnőttek esetében a túladagolás veszélye elenyésző lehet. Túlzott mértékű bevitele esetén a többlet elraktározódhat a szervezetben, mivel a D-vitamin zsírban oldódó vitamin, így nem tud olyan gyorsan távozni mint egyéb vízben oldódó vitaminok. Erre azonban az esély viszonylag kicsi lehet. Az ajánlott D-vitamin mennyiség sokszorosának, valószínűleg hónapokon át tartó folyamatos bevitele esetén jelentkezhetnek a túladagolásra utaló jelek.


Kattints ide bátran több infóért, és meg is tudod nézni mit ajánlunk D-vitamin pótlásra!


A fent leírtak nem minden személy tapasztalatát tükrözik. Te ezektől eltérő tapasztalatokat is szerezhetsz.