Vitalitásom.hu

Kalcium-Ásványi anyag a csontokért

2018.05.02.

Kalcium-Ásványi anyag a csontokért

A kalcium egy nélkülözhetetlenül fontos ásványi anyag, a csontok és a fogak épségének megőrzésében. Ha kialakul a kalcium hiányos állapot, a fogak és a csontok sérülékenyebbé, törékenyebbé válhatnak. Kialakulhat a csontritkulás. A kalcium megfelelő mértékű felszívódását pozitívan befolyásolhatja a szervezet D-vitamin szintje. A csontokban akár másfél kilogramm is lehet belőle!




EGY NAGYON FONTOS ÁSVÁNYI ANYAG A KALCIUM...

A legjelentősebb mennyiségben (99%) jelen lévő ásványi anyag az emberi szervezetben a kalcium. A csontokban akár közel 1,5 kilogramm is lehet belőle. A kalcium túlnyomó része a fogakban és a csontokban található, elenyésző része lehet a sejtekben, a vérben fellelhető. A kalciumban lévő ásványi anyagok felelősek a csontok és fogak szilárdságáért, az idegrendszer és az izmok, ízületek megfelelő működését is kedvezően befolyásolhatják. Idősek, és sportolók számára különösen fontos lehet a kalcium megfelelő szinten tartása.


Viszonylag kis mennyiség szívódhat fel ásványi anyagaiból a szervezetben. A kalcium felszívódását befolyásolhatja a D-vitamin megfelelő aránya, illetve az emésztőrendszer állapota is. Ha D-vitamin hiány alakul ki, a kalciumban lévő ásványi anyagok valószínűleg nem tudnak megfelelően felszívódni, túl nagy mennyiségben azonban elvonhatja a csontokból a kalciumot, e miatt fontos óvatosan bánni a szedésével! Tehát mindenképp érdemes lehet kellő figyelmet fordítani a megfelelő D-vitamin szint fenntartására!

Kattints ide bátran több infóért, és meg is tudod nézni a Kalcium Magnézium PLUS-t!



Ha kevés a kalcium a szervezetben, az  ásványi anyag hiánya okozhat görcsöket, fájdalmat az izmokban, ízületekben tartós hiány esetén fenn állhat a csontok jelentős gyengülésének veszélye. A kalcium pótlását lehetséges a magnézium szedésével egybekötni, a kettő kiválóan kiegészítheti egymást. Kisebb mennyiségben pótolható ételekkel, például a tejtermékekben, a narancsban, a brokkoliban vagy a szezámmagban is fellelhetőek a benne lévő ásványi anyagok.


Komolyabb hiány esetén ajánlott lehet más úton pótolni a kalciumot, például étrend-kiegészítőkkel, de előtte mindenképp kérje ki kezelőorvosa véleményét! Számos különböző készítményt találhatunk mely alkalmas lehet ezeknek az ásványi anyagoknak a pótlására, de némelyik ezek közül akár székrekedést is okozhat. Ha ezt a tünetet észleljük, ajánlott lehet több folyadékot magunkhoz venni, e mellé pedig rostosabb ételeket (zöldségeket,gyümölcsöket) fogyasztani. Érdemes lehet figyelembe venni a kalcium készítmények összetevőit is. A kalcium-citrát, és a kalcium-foszfát kevésbé okozhat székrekedést a többi kalcium-sóhoz viszonyítva.


KALCIUM A CSONTOK ÉPSÉGÉÉRT

Akinek veseköve van orvosi konzultáció nélkül nem tanácsos hogy kalciumot szedjen, mivel a kalcium ha lerakódik hatással lehet a kövek méretére. Ajánlott lehet a vesefunkciót, és a kalcium szintjét rendszeresen ellenőrizni ha sokáig szedünk kalcium készítményeket. A kalcium több olyan hatóanyaggal is kölcsönhatásban állhat, ami kölcsönösen gátolhatja hogy mind a kalciumban lévő ásványi anyagok, mind a másik hatóanyag felszívódhasson maradéktalanul. Ilyen esetben érdemes lehet három órát kihagyni a két anyag bevitele között. Ezért minden esetben kérje ki kezelőorvosa, vagy gyógyszerésze véleményét!



EGY ÁSVÁNYI ANYAG A MINDENNAPOKHOZ

Ha kalciumot szedünk az viszonylag ritkán okozhat mellékhatásokat, leszámítva a már említett bélrendszert érintő panaszokat, székrekedést. Szem előtt kell tartanunk hogy az ajánlott napi kalcium adag által bevitt ásványi anyagok mennyiségét ne lépjük túl, és lehetőleg fogyasszunk sok folyadékot mellette. Kalcium túladagolás első sorban a vesebetegségekkel küzdők, vagy olyanok között lehet gyakoribb, akiknek betegsége magas D-vitamin szinttel járhat együtt.


Ha zsibbadt a száj környéke, bizsergést érzünk, vagy hullámokban ránk törő melegséget, ezek lehetnek az első figyelmeztető jelek. Súlyosabb kalcium túladagolás esetében felléphet székrekedés, hányás, hányinger,érezhetünk túlzott szomjúságot, gyengének érezhetjük izmainkat, jelentkezhetnek mentális problémák is.


Kattints ide bátran több infóért, és meg is tudod nézni a Kalcium Magnézium PLUS-t!



Kapcsolódó cikkek:

C- vitamin: Mire jó a C-vitamin?

Az immunrendszer megerősítése 1.

Az immunrendszer megerősítése 2.

Az immunrendszer megerősítése 3.

Gyógynövény alapú készítmények


A fent leírtak nem minden személy tapasztalatát tükrözik. Te ezektől eltérő tapasztalatokat is szerezhetsz.

vissza