Házhozszállítás

Házhozszállítás

TOP termékek

Tanúsítvány

SSL Certificate

C-vitamin- Mire jó a C-vitamin? Cél az immunrendszer erősítése, az influenza elkerülése!

                           

A C-vitamin kiemelkedő szerepet játszik az immunrendszer megfelelő támogatásában. Ki ne tudná ezt ma már? Hiszen ha van ,,sztár" a vitaminok között, akkor a C-vitamin az! Magyar ember számára különösen, mert Szent-Györgyi Albert akinek köszönhetjük, közülünk való volt. Ő maga is fogyasztotta, ha esetleg megbetegedett akkor sokszorosát a megszokott adagjának. Hiszen abból baj nem lehet, a C-vitamin vízben oldódik, így a felesleg kiürül gyorsan...


MIRE JÓ A C-VITAMIN?

 A C-vitamin kiemelkedően fontos  szerepet tölthet be minden  ember életében évszaktól, életformától függetlenül. A C-vitamin egy vízben oldódó vitamin, és mint ilyen nem raktározódik el a szervezetben, ellentétben a zsírban oldódó vitaminokkal. Ez azt jelenti, hogy a C-vitamin pótlására folyamatosan figyelmet kellene fordítani, mivel a bevitt mennyiség jelentősen nagy arányú, fel nem dolgozott része, valószínűleg gyorsan távozni fog a szervezetből.

A C-vitamin fontos szerepet játszhat az immunrendszer megfelelő állapotának karbantartásában. A C-vitamin segítségével könnyebben elkerülhetőek lehetnek a megfázásos, meghűléses panaszok, illetve rendszeres használata enyhítheti az influenza, és más fertőzések rendkívül kellemetlen tüneteit is.


A C-VITAMIN FELFEDEZÉSE

A C-vitamint Szent-Györgyi Albert fedezte fel. Általa vált ismertté az addig ismeretlen anyag, melyet kutatásai közben a paprikából is sikerült neki kivonni. A C-vitamin tulajdonképpen az aszkorbinsav, de az idők folyamán ez az anyag C-vitamin néven került be a köztudatba. A C-vitamin számtalan formában ismert már napjainkban, ez az a vitamin amit már egészen biztos hogy senkinek nem kell külön bemutatni.


C-VITAMIN AZ ERŐS IMMUNRENDSZERÉRT!

A C-vitaminra minden életkorban nagyon nagy szükségünk lehet. Gyermekeknél, felnőtteknél egyaránt jelentős segítséget nyújthat a C-vitamin az immunrendszer megfelelő támogatásában, de jótékony hatással lehet a fogak, az íny és ezáltal úgy általában a csontok épségére, megfelelő fejlődésére is. A C-vitamin fontossága megmutatkozhat az érrendszer állapotán is, mivel rendszeres fogyasztásának köszönhetően jelentősen javulhat általa a keringés. Viszont C-vitamin hiányában az erek akár rugalmatlanabbá is válhatnak, elkezdődhet a meszesedésük, így keringési zavarok léphetnek fel.

Már ezek is nagyon fontos dolgok a C-vitaminnal kapcsolatban amit eddig leírtunk, de ezeken kívül még rengeteg más előny is származhat folyamatos használatának köszönhetően. A C-vitamin rendszeres fogyasztásával sokat tehetünk bőrünk egészségének megőrzéséért, használatának köszönhetően a bőr feszesebbé, rugalmasabbá válhat, így könnyebben megóvható lehet a kiszáradástól, repedezettségtől, különösen a hidegebb téli hónapokban. A megfelelő C-vitamin szint elősegítheti a gyorsabb sebgyógyulást, csökkentheti a fogíny vérzékenységének esélyét.


A C-VITAMIN HIÁNYA. MILYEN PROBLÉMÁKAT OKOZHAT A C-VITAMIN HIÁNYA?

Ha a szervezetben vitaminhiány lép fel, és nem megfelelő a C-vitamin szintje, úgy annak hiányában több különböző probléma alakulhat ki. A C-vitamin  hiánya okozhatja az izmok gyengeségét, sérülékenységét, esetleg azt vehetjük észre hogy elkezdhet sorvadni a fogíny.  Kialakulhat a hajlam a vérzékenységre, és sebek gyógyulását is kedvezőtlenül befolyásolhatja a C-vitamin hiánya.

Csökkenhet az ellenálló képesség a fertőzések, gyulladások kialakulásával szemben amennyiben C-vitamin hiány áll fenn. Dohányzók számára ajánlott lehetett nagyobb mennyiségű fogyasztása, az ő napi C-vitamin szükségletük magasabb lehet mint a nem dohányzóké! Mivel a megfelelő  C-vitamin mennyiség a szervezetben pozitívan befolyásolhatja például az érrendszer állapotát is, így azoknak akik dohányoznak például ezért is nagyon nagy szükségük lehet a megfelelő C-vitamin pótlásra. A megfelelő C-vitamin szint biztosíthatja azt, hogy lehetőség szerint minél inkább megóvják az érrendszerük, és a keringésük megfelelő állapotát.


MIK A TERMÉSZETES C-VITAMIN FORRÁSOK? MIBEN TALÁLHATÓ MEG A C-VITAMIN?

A C-vitamin megtalálható szinte minden növényben, zöldségben, illetve gyümölcsben is. Már Szent-Györgyi Albertés a C-vitamin felfedezése kapcsán említettük a paprikát, mint jelentős C-vitamin forrást. De nem a paprika az egyetlen ami rendkívül gazdag vitaminforrás lehet, és pótolhatja a napi C-vitamin szükségletet.

homoktövis, vagy a csipkebogyó is nagyon nagy mennyiségben tartalmazhatja a C-vitamint, akár tízszer akkora adagban is mint hasonló mennyiségű citrom! Ha csak a homoktövist, és a csipkebogyót megfelelő dózisban fogyasztjuk, és a megfelelő feldolgozottságú terméket választjuk, akár ezeknek köszönhetően is meglehet a napi C-vitamin szükségletünk! De természetesen a C-vitamin pótolható lehet különböző étrend-kiegészítőkkel is, amennyiben nincs meg a lehetőség a napi rendszeres zöldséggyümölcs fogyasztására. Ilyen esetekben érdemes lehet ezeket választani, hogy a C-vitamin hiány miatt esetleg fellépő problémák kiküszöbölhetőek legyenek.

De a már említett citrom mellett a narancs,  vagy akár a mandarin is kiváló C-vitamin forrás lehet mindenki számára. A C-vitamin ott lehet még általánosan a bogyós növényekben, vagy akár a paradicsomban is, de szinte lehetetlen lenne felsorolni az összes természetes C-vitamin forrást.


NAPI C-VITAMIN SZÜKSÉGLET

A minimális napi C-vitamin szükséglet minimum 60 mg lehet, de ez csupán arra lehet elég hogy ne lépjenek fel súlyosabb problémák a szervezetünkben. Ekkora mennyiségtől még jó esélyünk lehet arra, hogy a már fentebb említett panaszok - például a bőr szárazsága vagy a  lassú gyógyulású sebek - már kialakuljanak. De ezeken kívül még esetleg más következményekkel is lehet számolni, ha a C-vitamin hiánya már kialakult. 

Súlyosabb betegségek esetén a napi C-vitamin szükséglet meghaladhatja ennek a mennyiségnek akár a hússzorosát is, tehát akár napi 1200 mg körülire is emelkedhet!

A téli hideg, az influenza és egyéb más járványokkal és vírusokkal tarkított időszakban a napi C-vitamin szükséglet elérheti akár az 5-600 mg-ot is! Ez a C-vitamin mennyiség már nyújthat segítséget az esetleges megbetegedések megelőzésében, vagy abban, hogy a már fennálló probléma gyorsabban javulhasson. 


A fent leírtak nem mindenki tapasztalatát tükrözik. Te ezektől eltérő tapasztalatokat is szerezhetsz.